.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدرکی جدید برای تایید سرطانزا نبودن موبایل

مطالعات درباره احتمال سرطانزا بودن استفاده از موبایل در جهان همچنان ادامه دارد و بر اساس نتایج یکی از این مطالعات، هیچ رابطه ای میان ابتلا به تومورهای مغزی و استفاده از موبایل وجود ندارد.

به گزارش مهر، خطری که ممکن است تلفنهای همراه برای سلامت انسان به بار بیاورند طی ۲۰ سالی که استفاده از این ابزار ارتباطی میان انسانها رواج و افزایش پیدا کرده است، بیشتر از همیشه مورد مناقشه و بحث قرار گرفته است.

آخرین مطالعه بر روی این موضوع توسط دانشمندان موسسه سرطان شناسی در دانمارک بر روی ۳۵۰ هزار نفر از کاربران تلفن همراه طی دوره ای ۱۸ ساله انجام شده است. محققان از این مطالعه نتیجه گرفته اند که خطر احتمال ابتلا به تومورهای مغزی میان کاربران موبایل و دیگر کسانی که از موبایل استفاده نمی کنند مشابه است.

با این همه مطالعات دیگری نیز بوده اند که بر روی مساله ایمنی موبایلها سایه تردید انداخته اند، مشابه گزارش سازمان بهداشت جهانی که در آن موبایلها در گروه ابزارهای احتمالا سرطانزا دسته بندی شده اند. WHO موبایل را در همان طبقه ای دسته بندی کرده که قهوه در آن قرار دارد و این به آن معنی است که نمی توان ارتباط میان موبایل و سرطان را قطعا تایید یا رد کرد.

در مطالعه دانمارکی ها، که بر اساس مطالعه ای دیگر انجام گرفته بود، محققان دریافتند میان ابتلا به سرطان مغز یا سیستم مرکزی عصبی در افراد کاربر موبایل و دیگر افراد تفاوت چشمگیری وجود ندارد. از میان ۳۵۸ هزار و ۴۰۸ کاربر موبایل ۳۵۶ مورد ابتلا به تومور مغزی و ۸۴۶ مورد سرطان سیستم عصبی مورد بررسی قرار گرفتند که این میزان با گروهی که کاربر موبایل نبودند برابری می کرد. این میزان حتی در میان کاربرانی که برای ۱۳ سال یا بیشتر از موبایل استفاده کرده بودند نیز بالاتر نبود.

بر اساس گزارش بی بی سی، به گفته محققان، نتایج این مطالعه قدرتمندترین مدرکی است که تا کنون نشان داده استفاده از موبایل لزوما منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان مغز یا سیستم مرکزی عصبی نمی شود. با این همه محققان پذیرفته اند که در انجام این مطالعات محدودیتهایی وجود دارد، از قبیل استثنا بودن کاربرانی که برای انجام کارهای تجاری از تلفنهای همراه استفاده می کنند که در میان فعالترین کاربران موبایل قرار دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.